en

Ultime Novita.it
Il sito permette di conoscere sempre le ultime novità dagli hairstylist

itenesfrdeptruarbgcazhcsdaeletfafihihuidiwjakoltlvmsnlnoplroskslsvthtrukvi

Enter in Ultime Novita.it


Ultime Novita.it : The site contains the pi ù assortment of à news about fashion hair from all over the world to read online. All the gossip and news of current events, à that are of interest to specialists in the field hair fashion, hairdressing and aesthetics and hairdressers from all over the world. This section wants to convey to the industry we ò occurring in the market every day, cos ì to keep up to date on every front: news about launch of new professional products for normal hair, and makeup, hair fashion trends, hairstyles, long, short or medium hair cuts proposals, male and female, collections of the best gossip international designers. These stories are of interest for professionals but also for the public. Beauty and hair care of themselves and to find answers to your questions on this site. Obviously for ò our readers are primarily professionals: hairdressers, directors of the company, commercial, wholesale and distribution, in Italy and abroad. That\'s why é the site also deals with acquisition of trademarks, company strategies, message about hair products, sales agents, suppliers of products, accessories and furniture for beauty salons, market considerations and analysis. In order then to integrate the professional Italian cosmetics market with import export and international markets, by encouraging exchanges between companies and distributors around the world.

Encyclopaedic hair website

Ultime Novita.it capelli Ultime Novita.it acconciature Ultime Novita.it estetica Ultime Novita.it moda-capelli Ultime Novita.it salute Ultime Novita.it parrucchieri





Ultime Novita.it - Hairdressers hair health care in the salons of beauty and aesthetics, with hair style for fashion photos and sales of hair-hair care products.

Sections of Interest

Ultime Novita.it, hairdressers, hair, health, beauty salons, hair fashion photos, hairstyles, aesthetics, for sale, chat hair, hair loss treatment, hair loss, balayages, meches, shatush, deja-vu, Ultime Novita.it, riviste per parrucchieri, novità parrucchieri, ultime notizie parrucchieri, rivista Estetica, studio, griffe, tendenza, queen, you, cabeleireros.
Ultime Novita.it, prince, hair styles, toni&guy, ah alternative, remixes, lh la horquilla, vidaestetica, tocado, hombre, tophairstylist.
Ultime Novita.it, news by beautybazar, news, ihf, hair dreams, lnenail, styling, salon, hair, hairworld, bqmagazine.
Ultime Novita.it, bqtrends, cosmetics russia, hair!s, modern, intercoiffure, beautybazar, cube, cube smart, cube 3 solo moda, cubo foto moda capelli.
Ultime Novita.it, novità capelli, giornali capelli, tendenze moda, i migliori parrucchieri, notizie show parrucchieri, periodici acconciatori, notizie capelli, elenchi indirizzi parrucchieri, giornali parrucchieri, giornale acconciature.
Ultime Novita.it, riviste pettinature, rivista foto tagli capelli, cerca lavoro parrucchieri, fotografie capelli, punti vendita parrucchieri, rivista gossip parrucchieri, giornale tendenze moda, rivista moda capelli, book libri, periodico moda.
Ultime Novita.it, magazine tagli moda, parrucchieri, estetica, bellezza, sito ufficiale, novità, capelli, made in italy

Gossip & News

17 Sep 19
Keith-Harris

Collection: Curl
Ph: Daria Belikova
Make-up: Rita Simone
Stylist: Ekaterina Belaya

hair-collections

16 Sep 19
Premiazione GLOBAL AWARDS 2019
Salvatore Fodera OMC President e Marco Calcagni

CALCAGNI rinomata azienda di servizi per parrucchieri e centri estetici ha ricevuto il prestigioso premio come OMC MANNEQUIN GOLD SPONSOR dal Presidente / CEO di OMC Salvatore Fodera, confermando la continua crescita dell'azienda dal 1972 grazie allo spirito imprenditoriale del fondatore Luciano Calcagni e dei figli continuatori Marco e Alberto.

OMC (Organisation Mondiale Coiffure), la più grande organizzazione professionale di parrucchieri al mondo con oltre 50 paesi membri, ha organizzato OMC HAIRWORLD 2019, premiando campioni mondiali del settore bellezza.

PARIGI: OMC grande manifestazione

Nei giorni dal 14 al 16 Settembre si è svolta a PARIGI (PARIS) la grande kermesse OMC con fiera e spettacoli/ show dei più grandi brand mondiali.

Anche CALCAGNI DIFFUSION (ITALY) uno dei più grandi distributori di articoli per parrucchieri ed estetica in Italia, era presente con uno stand.

Marco Calcagni con Julienne L'OREAL

Citiamo gli sponsor di manifestazione:

MCB by Beauté Sélection e Calcagni Profumerie.

16 Sep 19
Nikita Fisher

For the hairstylist's colour collection this year she focused her energy on light, transparency and paranormal movement incorporating a spectrum of colours - she created looks resembling similarities from various natural and supernatural elements from mother nature and the physical world, characteristics and gifts from the earth capturing those magical, very rarely seen moments that happen at sunrise, sunset, after the rain has fallen, in the depths of space and only during certain time lapses. During her research she has been drawn to various significant light reflections and illusions and wanted to create an array of expression manifested on her model’s individual dispersive power.

Collection: Prism
Ph: Jens Wikholm
Make-up: Doey Drummond
Stylist: Jamie Stevens

hair-collections

10 Sep 19
Anthony Grant

The hairstylist's inspiration for this collection started when he looking through a kaleidoscope and visualising the wide spectrum of colours, he created his own unique colour palette. Working on natural Afro hair has enabled he to introduce vibrant colour and set new trends. It's about girls who have an alter ego, having the confidence to express themselves through their hair using strong bold colours, introducing the illusion of texture and movement. He infused colours, textures to his kaleidoscope collection, creating a fresh new look with an editorial vibe. These girls don't follow trends, they dictate them.

Collection: Kaleidoscope
Ph: Jens Wikholm
Make-up: Marta Mucha
Stylist: James Millagan

hair-collections

06 Sep 19

I CLIENTI hanno
ASPETTATIVE sempre più ALTE

In un mondo in cui si sono moltiplicate le opportunità di acquisto e di relazione con i brand, le CHIAVI per il SUCCESSO sono la personalizzazione e l'esperienza di marca che si riesce a offrire ai clienti che però, complice anche il digitale, hanno aspettative sempre più alte.

Diventa quindi indispensabile conoscere il consumatore.

"Oggi ogni luogo è un luogo di scambio: stiamo sempre vendendo o comprando un prodotto, un servizio, dati, informazione, attenzione"

Uno scenario, quello attuale, in cui si presentano, infinite possibilità di acquisto e di relazione con le marche.
I CONSUMATORI hanno cominciato a muoversi non più in modo lineare ma imprevedibile e i diversi punti di contatto si intrecciano tra loro.

Per esempio il 45% dichiara di comprare sul web dopo aver effettuato una ricerca nel negozio fisico, che quindi non è più da considerare come il punto terminale del processo.
Inoltre chi fa shopping online spesso lo fa da rivenditori non italiani: ci si riferisce quindi non più a una geografia italiana ma internazionale.

Tutto ciò porta a una trasformazione delle aspettative del consumatore.

Il 38% infatti si aspetta personalizzazione, il 64% la consegna gratuita degli acquisti online, il 30% procedure semplici per il reso, il 68% un'esperienza post acquisto.



Enter in Ultime Novita.it